« terug naar vorige pagina Enquête Praktijk Medisch Centrum Dommelen Enquete Praktijk Stap 1 van 15 6% Geachte patiënt, bezoeker, Deze vragenlijst is bedoeld om meer te weten te komen over de gang van zaken in deze huisartspraktijk. U kunt over een aantal aspecten hiervan goed beoordelen en uw mening is van belang voor ons. Antwoord in alle gevallen zo eerlijk mogelijk, dat is in het belang van de praktijk. De vragenlijst is anoniem. Het invullen neemt 5-10 minuten in beslag. Bij voorbaat alvast hartelijk dank voor uw genomen moeite. 1. Wat is uw leeftijd?*2. Wat is uw geslacht*manvrouw 3. Hoe vaak heeft u de afgelopen 12 maanden één van de artsen van de praktijk geconsulteerd?*4. Heeft u momenteel een aandoening waarvan u al langer dan 3 maanden last heeft?*janee5. Als u de praktijk wilt bellen, hoeveel minuten duurt het dan gemiddeld voordat u contact krijgt?* 6. Zou(den) (onderdelen van) het praktijkgebouw een opknapbeurt kunnen gebruiken?*JaNeeNiet van toepassing7. Zitten de stoelen in de wachtkamer prettig?*JaNeeNiet van toepassing8. Zijn er voor kinderen van verschillende leeftijden genoeg (speel)mogelijkheden om zich te vermaken in de wachtkamer?*JaNeeNiet van toepassing 9. Kan de netheid en de hygiëne in de praktijk verbeterd worden?*JaNeeNiet van toepassing10. Kunt u in de wachtkamer horen, wat er aan de balie wordt besproken?*JaNeeNiet van toepassing11. Kunt u in de wachtkamer soms flarden van een gesprek in de spreekkamer opvangen?*JaNeeNiet van toepassing 12. Heeft u ooit wel eens vertrouwelijke informatie over andere patiënten gezien of gehoord in de praktijk?*JaNeeNiet van toepassing13. Vindt u de wachtruimte voldoende licht en helder?*JaNeeNiet van toepassing14. Is het klimaat in de wachtkamer aangenaam (frisse lucht, temperatuur, ventilatie)?*JaNeeNiet van toepassing 15. Is er voldoende leuk en actueel leesmateriaal in de wachtkamer aanwezig?*JaNeeNiet van toepassing16. Is bij spoedgevallen de praktijk overdag gemakkelijk telefonisch te bereiken?*JaNeeNiet van toepassing 17. Vindt u dat bij spoedeisende klachten de praktijk overdag meteen de gewenste hulp biedt?*JaNeeNiet van toepassing18. Heeft u duidelijke informatie gehad over de regels van de praktijk? (zoals bellen voor een recept, afspraak, huisbezoek of uitslagen)*JaNeeNiet van toepassing19. Vindt u dat de regeling van avond /nacht- en weekenddiensten verbeterd kan worden?*JaNeeNiet van toepassing Terugkijkend op de afgelopen 12 maanden kunt u dan aangeven hoe tevreden u was over de huisarts betreffende : 20. U voorbereiden op wat u kunt verwachten van de specialist of het ziekenhuis?*Erg tevredenTevredenNeutraalOntevredenErg ontevredenNiet van toepassing21. De behulpzaamheid van de medewerkers (anderen dan de arts)?*Erg tevredenTevredenNeutraalOntevredenErg ontevredenNiet van toepassing22. Het krijgen van een afspraak op een moment dat het u schikt?*Erg tevredenTevredenNeutraalOntevredenErg ontevredenNiet van toepassing23. De telefonische bereikbaarheid van de praktijk?*Erg tevredenTevredenNeutraalOntevredenErg ontevredenNiet van toepassing24. De mogelijkheid om de huisarts aan de telefoon te krijgen?*Erg tevredenTevredenNeutraalOntevredenErg ontevredenNiet van toepassing25. De wachttijd in de wachtkamer?*Erg tevredenTevredenNeutraalOntevredenErg ontevredenNiet van toepassing26. Het verlenen van hulp bij gezondheidsproblemen die onmiddellijke aandacht vragen?*Erg tevredenTevredenNeutraalOntevredenErg ontevredenNiet van toepassing 27. Vindt u dat de spreekuren op geschikte tijdstippen plaatsvinden?*JaNeeNiet van toepassing28. Kunt u meestal op een voor u geschikt moment op het spreekuur terecht?*JaNeeNiet van toepassing29. Heeft u de mogelijkheid bij het maken van een afspraak meer spreekuurtijd (bijv. dubbele afspraak) te vragen?*JaNeeNiet van toepassing 30. Is het eenvoudig om uw huisarts telefonisch om advies te vragen?*JaNeeNiet van toepassing31. Komt het geregeld voor dat u overdag door een andere huisarts dan uw eigen huisarts behandeld wordt?*JaNeeNiet van toepassing32. Wanneer u door een waarnemer wordt gezien, is deze dan op de hoogte van uw medische problemen?*JaNeeNiet van toepassing 33. Als u door een waarnemer bent gezien, is uw eigen huisarts naderhand op de hoogte van de behandeling door de waarnemer?*JaNeeNiet van toepassing34. Ervaart u de assistente soms als een belemmering om met uw huisarts in contact te treden?*JaNeeNiet van toepassing35. Zou uw huisarts meer aandacht kunnen besteden aan het voorkómen van ziektes (zoals aandacht voor bloeddruk, gewicht en roken, het maken van uitstrijkjes, geven van griepvaccinaties)?*JaNeeNiet van toepassing 36. Wordt in de praktijk tijdig aangegeven wanneer uw huisarts afwezig is i.v.m. vakantie?*JaNeeNiet van toepassing37. Als u hulp krijgt van bijvoorbeeld fysiotherapeut /thuiszorg /maatschappelijk werk, vindt u dan dat ze beter op de hoogte zouden kunnen zijn van elkaars behandeling?*JaNeeNiet van toepassing 38. Weet u waar u, in uw praktijk, met een eventuele klacht over de medische behandeling terecht kunt?*JaNeeNiet van toepassing39. Heeft u, als u dat wilt, voldoende mogelijkheid om uw eigen patiëntgegevens in te zien (zoals brieven van specialisten etc.)?*JaNeeNiet van toepassing Heeft u nog opmerkingen?